دلایل پریود نشدن

در بیشتر اوقات پریود نشدن را به بارداری یا مشکلاتی از قبیل هورمون ها ربط می دهند . باید در نظر داشته باشید گاهی تاخیر پریود و یا پروید نشدن می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد .

استرس یکی از عوامل مهم در تغییر زمان پریود می باشد . ممکن است در طول زندگی هر زنی در زمان های مختلف تاریخ پریود اون تغییر کند و دیرتر یا زودتر شود .


اگر پریود های شما معمولا ۲۸ روزه می باشد و هم اکنون پریود شما به تاخیر افتاده است ، باید بدانید چرخه سالم بین ۲۱ تا ۳۵ روز ممکن است زمان ببرد .


از آن رو که پریود یکی از چره های طبیعی و ضروری در بدن بانوان می باشد ، قطع آن باعث نگرانی و انواع مشکلات جسمانی می شود .

دلایل پریود نشدن :

۱- بارداری

پریود شدن در دواقع یعنی ریختن دیواره ساخته شده رحم ، حال اگر اسپرمی به رحم وارد شود ، یکی از این تخمک ها بارور می شود و این دیواره مخاطی بجای ریزش ، بعنوان تغذیه جنین باقی خواهد ماند ،لذا پریودی صورت نمی گیرد .

۲- مسائل هورمونی

تغییر در میزان وجود برخی هورمون ها در زمان های مختلف باعث عدم پریود یا تاخیر آن می گردد . مثلا هورمون پرولاکتین در زمان شیر دهی بانوان ممکن است بالا رود و این باعث عدم پریود خواهد شد . اگر در زمان شیردهی هم نباشد ، خود را بصورت ترشحات شیری از پستان نشان می دهد .

۳- استرس و اضطراب

استرس زیاد باعث تغییرات هورمونی بدن می گردد و بشدت بر روی پریود بانوان تاثیر گذار می باشد.

۴- تنبلی تخمدان
تنبلی تخمدان از دلایل به تعویق افتادن پریود زنان و همچنین ایجاد لکه بینی و یا کیست تخمدان می باشد .

۵-کم کاری یا پرکاری تیروئید
غذه تیروئید نقش اساسی در تمام بدن انسان بازی می کند . باید بدانیم با توجه به تاثیر گذاری بالای این غده ، میتواند بر روی پریود نیز تاثیر بگذارد .

۶- تغییر وزن و رژیم های مختلف

با گرفتن رژیم های متفاوت و تغییر ناگهانی وزن ، در زمینه پریود نیز تغییراتی صورت خواهد گرفت .

۷- ورزش و بیماری و …
ورزش های ناگهانی بدون پیش زمینه و بیماری های مختلف که با مصرف داروها همراه است ممکن است تغییراتی در چرخه پریود زنان ایجاد نماید .

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *