رفع (خطای) ارور Windows Script Host

بسیاری اوقات پیش می آید که نرم افزارهایی که برای ویندوز نوشته شده اند، ارور (خطای) Windows Script Host می دهند . برای رفع این مشکل راه حل هایی را در ذیل ارائه خواهیم کرد .

اول – استفاده از دستور sfc در ویندوز

Sfc مخفف System File Checker می باشد و بصورت خودکار فایل های آسیب دیده و خراب ویندوز را ترمیم می کند. اجرای این دستور نیاز مند باز کردن CMD می باشد . کلید ویندوز + R را اجرا کنید . در پنجره باز شده کلمه cmd را تایپ و اینتر کنید .

سپس در پنجره باز شده عبارت زیر را تایپ کنید :

sfc /scannow

دوم – اعمال تغییرات در Registry ویندوز

رجیستری ویندوز همانند یک بانک اطلاعاتی می باشد که ویندوز و سایر نرم افزار ها اطلاعات مورد نظر خود را در این پایگاه ذخیره می کنند . لذا در بیشتر موارد که مشکلاتی برای ویندوز یا نرم افزار دیگر بوجود می آید ، می توان با اعمال تغییراتی در رجیستری این مشکلات را رفع کرد . (توجه داشته باشید که تغییرات اشتباه می تواند برای سیستم عامل شما مشکلاتی ایجاد کند.)

کلید ویندوز + R را اجرا کنید . در پنجره باز شده کلمه regedit را تایپ و اینتر کنید .

زمانیکه رجیستری باز شد ، از سمت چپ HKEY_CLASSES_ROOT را انتخاب کنید .بر روی .vbs کلیک کنید .از سمت راست دوبار روی default  کلیک کنید . در صفحه باز شده value را VBSfile را وارد نمایید .

سوم- فایل را از نظر ویروسی بودن بررسی کنید

گاهی موارد به دلیل وجود کد های مخرب و اجرا نشدنی این خطا بوجود خواهد آمد . پیشنهاد می کنیم با نصب یک آنتی ویروس و بروز رسانی آن ، فایل خود را اسکن کنید .

چهارم – نصب مجدد ویندوز

متاسفانه به دلیل برخی مشکلات ، گاهی مجبور می شویم ویندوز را دوباره نصب کنیم . اگر مشکل بر طرف نشد ، نسبت به نصب مجدد ویندوز اقدام نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *