چگونه لاراول را روی هاست اشتراکی میزبانی کنیم

معمولا پیشنهاد اول استفاده از سرور مجازی برای سایت های لاراولی می باشد ، اما از آنجا که هزینه سرورهای مجازی نسبت به هاست های اشتراکی بالاتر و بصورت ماهیانه می باشد ، برای بسیاری از مشتریان به صرفه تر است تا سایت های لاراولی را روی هاست های اشتراکی میزبانی کنند .
جهت خرید هاست اشتراکی برای سایت های لاراولی این مورد را مد نظر داشته باشید که هاست شما از چه نسخه PHP استفاده می کند(هر چند دیگر تمامی هاست های اشتراکی امکان انتخاب نسخه PHP را دارند .) ، همچنین باید extention های Tokenizer ، ­ Mbstring­ ، PDO ، OpenSSL­ و XML روی این هاست ها فعال باشد.(قبل از خرید از شرکت مورد نظر سوال بپرسید.)
ساختار فایل های هاست های اشتراکی معمولا شبیه زیر می باشد :

/.php
/backups
/domains
/imap
/Maildir
/public_html


اگر هاست شما دایرکت ادمین (DirectAdmin) می باشد ، داخل فولدر با آدرس /home/YOURUSERNAME/domains/YOURLARAVAELDOMAIN.IR یک فولدر برای پروژه لاراول خود بسازید . مثلا mylaravelapp .
حال داخل فولدر mylaravelapp پروژه لاراول خود را بصورت کامل آپلود (Upload) کنید . پس از آن تمام محتویات فولدر public را به فولدر public_html در هاست خود منتقل نمایید .
حال داخل فولدر public_html فایل index.php را ویرایش کنید :
محتویات این فایل از :

require DIR.’/../bootstrap/autoload.php’;
$app = require_once DIR.’/../bootstrap/app.php’;

به :

require DIR.’/../ mylaravelapp /bootstrap/autoload.php’;
$app = require_once DIR.’/../ mylaravelapp /bootstrap/app.php’;

خوب ، به همین راحتی ! سایت لاراولی شما بالاست .
دقت کنید : اکثر هاست های اشتراکی اجازه استفاده از فایل .env را به شما نمی دهند ، بدین منظور می توانید تنظیمات داینامیک خود را بصورت استاتیک در فایل هایی که در فولدر config موجود هستند ست کنید .

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *