آشنایی با لیپوماتیک (پیکرتراشی)

اولین نکته این است که باید بدانید لیپوساکشن روش مکیدنی برای خارج سازی چربی هایی که بصورت موضعی جمع شده اند می باشد . در روش های سنتی لیپوساکشن به بستری و بی هوشی نیاز بود .آشنایی با لیپوماتیک :

اما با ظهور روش های نوین تر مثل لیپوماتیک ، این مورد به روش های کم خطر پیوست.


در روش سنتی خونریزی و کاهش هموگلوبین وجود داشت . حتی ممکن بود بیمار دچار آمبولی نیز بشود .


این نوع روش های لاغری موضعی توسط سازمان ها و گروه های مختلف پزشکی تایید شده ولی هنوز هم گروه های مخالف این نوع لاغری وجود دارند . آشنایی با لیپوماتیک و عوارض آن !

لیپوماتیک و عوارض آن


افرادی که مخالف با روش لیپوماتیک هستند دلایل زیر را دارند که هر کدام به روش های علمی رد شده است :

مدت زمان زیاد برای درمان لیپوماتیک

می گویند اگر مدت زمان این نوع درمان طولانی شود ، باعث خستگی پزشک می شود و پزشک خسته نمی تواند این موارد را درمان کند .

باید گفت هرچه میزان چربی ها بیشتر باشد ، پزشک خودش تشخیص می دهد که بیمار تعداد جلسات را بیشتر کند .


البته اگر درمان در یک جلسه انجام شود ، پزشک می تواند در حین درمان ، زمانی را برای استراحت اختصاص دهد .

وارد شدن آسیب های متعدد به بیمار

دستگاه های قدیمی لیپوساکشن باعث ایجاد آسیب هایی به قسمت های مختلف بیمار از جمله عروق خونی ، رگ ها و ماهیچه ها می شد . معمولا بیماران به دلیل ترس از این موارد ، تمایلی به استفاده از این روش نشان نمی دادند .
دستگاه های لیپوماتیک تدابیر امنیتی و سلامتی را دارا می باشد و با حس گر های مختلفی که دارد ، این آسیب هارا به حداقل می رساند .


دستگاه لیپوماتیک با ایجاد ارتعاش و لرزش ها سلول های چربی را تخریب می کند و میزان کمی امواج اوتراسون تولید می کند که خطری سلامتی بیمار را تهدید نمی کند .


اگر پزشک جراح در این کار ماهر نباشد ، ممکن است مایع به داخل منافذ کوچک برود و آب در ناحیه جراحی جمع شود .


لیدوکایین به جهت بی حسی موضعی استفاده می شود ، اگر شخصی به این ماده آلرژی داشته باشد باید از ماده بی حسی دیگری استفاده شود .


آمبولی زمانی رخ میداد که چربی ها به حالت مایع تبدیل می شد و وارد بدن و رگ ها می شد . این مسدود شدن رگ ها باعث نقص عضو و یا مرگ بیمار می شد .این مورد نیز به مهارت پزشک مربوط است . پزشک باید بتواند در مدت زمان کم ، چربی های آب شده را از بدن بیمار خارج کند .


با توجه به برشی که برای تخریک سلول های چربی ایجاد می شود ، بیمار نباید تا بهبود کامل از داروهایی مانند آسپرین و یا وارفارین استفاده کند . زیرا این دارو ها باعث افزایش خونریزی در حین جراحی خواهند شد .


اگر از زخم بیمار طبق دستورات پزشک مراقبت نشود ، ممکن است باعث بروز عفونت در آن شود . عفونت این زخم اصلا عادی نیست ، باید از ابتدا از آن به درستی و با دستور پزشک مراقبت های لازم را کرد.


تورم ممکن است ۶ ماه زمان ببرد و حتی ترشح مایع از برش ها ممکن است ادامه پیدا کند .

برگشت پذیری چربی ها

دستگاه لیپوماتیک چربی ها را مایع می کند و از بدن بیمار خارج می کند ، اما اینکه آیا ممکن است این چربی ها بازگردند یا خیر ، هیچ اطمینانی وجود ندارد . لذا باید همیشه از رژیم های غذایی و ورزش بهره برد .

افتادگی پوست با روش لیپوماتیک

بسیاری از بیماران دغدغه این را دارند که ممکن است پوست آنها بیفتد ، طبق تحقیقات این روش باعث افتادگی پوشت نمی شود .

در واقع امواج اینفراسونیک در دستگاه های پیکر تراشی ، فیبروپلاست های پوست را تحریک می کنند که بصورت اتوماتیک لیفتینگ پوست نیز انجام می شود .

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *